مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفا از نصب 10 عدد شیر گلوب در خروجی مخازن شهر های مهریز (2عدد)، تفت(4 عدد) ، ابرکوه(2عدد) و بافق(2 عدد) خبر داد .

سیاوش پاکدل با اشاره به این که وجود نشت در شبکه های توزیع آب شهری غیرقابل اجتناب است اظهار داشت : امروزه کاهش نشت با استفاده از مدیریت پارامترهای هیدرولیکی از قبیل کاهش فشار یا دبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

پاکدل خاطرنشان کرد : با استفاده از این نوع شیرآلات که قابلیت تنظیم 0 تا  100 به صورت اتوماتیک و برنامه ریزی شده را دارند کنترل دبی شبانه امکان پذیر شده و در شب ها با کاهش دبی خروجی مخازن فشار دینامیک شبکه کاهش و در نتیجه از نشت نیز به نحو قابل ملاحظه ای کاسته می گردد.

وی افزود : با نصب این شیرآلات ، میزان آبی که در شبکه  در طول شب به صورت نشت هدر می رفته است در مخزن ذخیره شده و در روز بعد توسط شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد .

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفا یادآور شد : با توجه به وجود تله متری در شهر مهریز و امکان تهیه برنامه ساعتی و متنوع برای شیرهای گلوب بیش ترین میزان تاثیر در کاهش هدررفت این شهر اتفاق افتاده است.

پاکدل ادامه داد : میزان آب بدون درآمد در شهر مهریز  از 29 درصد در سال 92 به 22 درصد در پایان سال 94 کاهش یافته است.  ضمن اینکه با استفاده از این شیرآلات در دو شهر مهریز و تفت  تا حد زیادی میزان کمبود آب در تابستان رفع شده است .

این شیرآلات با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی و داخلی شرکت ،  خریداری و نصب شد .

    شنبه 30 مرداد 1395     |     274 |
کلیه حقوق این پورتال متعلق به شرکت آب و فاضلاب استان یزد می باشد

پشتیبانی : دفتر فناوری اطلاعات شرکت آب و فاضلاب یزد

DibaGroup (DCMS Prime)  |  Arvan