مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفا استان یزد گفت : شهرهای یزد ، ابرکوه ، اردکان ، بافق، تفت، مهریز و میبد به دستگاه های پیشرفته نشت یابی مجهز شدند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد سیاوش پاکدل یکی از مهمترین عوامل در میزان هدررفت آب را وجود نشت های نامرئی داخل شبکه برشمرد و افزود : شناسایی محل دقیق نشت فقط با استفاده از دستگاه های نشت یاب امکان پذیر است .

پاکدل اظهار داشت : از ابتدای سال جاری 160 کیلومتر نشت یابی در شبکه های فرسوده شهرهای تفت ، مهریز و میبد انجام و با کشف 15 فقره نشت و مرمت آن ها از هدرروی هفت لیتر بر ثانیه آب در استان کم آب یزد جلوگیری شد .

وی خاطر نشان کرد :  با توجه به اهمیت موضوع  و با استفاده از اعتبارات کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نسبت به خرید تجهیزات پیشرفته نشت یابی اقدام و کلاس آموزشی کار با دستگاه در شهریور ماه در ستاد شرکت آبفای استان یزد برگزار گردید .

 وی ادامه داد : در رور اول کارگاه ، آموزش ها به صورت تئوری و در روز  دوم اکیپ های نشت یابی ادارات مختلف استان به صورت عملی نسبت به  نشت یابی از یکی از خطوط آبرسان در حاشیه شهر یزد پرداختند و آموزش نشت یابی از انشعابات و نیز آشنایی با صدای نشت نیز انجام پذیرفت .

 شرکت آب و فاضلاب استان یزد در چند سال اخیر با توجه ویژه به بحث کاهش هدررفت آب و انجام پروژه های متعدد در زمینه هدررفت واقعی و ظاهری همواره کم ترین میزان هدررفت آب بدون درآمد را در بین شرکت های آبفای کشور داشته که این عدد در پایان سال 1393  ، 18.15 درصد بوده است .

    دوشنبه 25 آبان 1394     |     394 |
کلیه حقوق این پورتال متعلق به شرکت آب و فاضلاب استان یزد می باشد

پشتیبانی : دفتر فناوری اطلاعات شرکت آب و فاضلاب یزد

DibaGroup (DCMS Prime)  |  Arvan