|  رنگ  |  + . -
ADA
بستن این پنجره
این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آب و فاضلاب شهری یزد - اهداف و ماموریت

 
 

ماموریت شرکت

 

 شرکت آب و فاضلاب استان یزد , ماموریت خود را کمک به ارتقای سطح بهداشت و بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق فراهم ساختن امکان برخورداری عادلانه ,   مستمر و پایدار آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز شهرهای استان و  جمع آوری ، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب با رعایت موازین اقتصادی و حفظ سلامت محیط زیست  و استفاده از فن آوری های مناسب می داند و تلاش می نماید این ماموریت را با نوسازی یا ایجاد تاسیسات متناسب با نیازهای شهرهای استان و بهره برداری درست از تاسیسات و ارائه خدمات شایسته به مشترکین به انجام برساند.

جهت انجام این خدمات بر اساس قوانین ، الزامات و استانداردها ، سیستم های مدیریت کیفیت بر اساس استانداردهای ISO 9001 :2015 ، مدیریت زیست محیطی منطبق بر استاندارد ISO 14001 :2015 ، مدیریت ایمنی و بهداشت مبتنی بر استاندارد    ISO OHSAS 18001:2007  و همچنین در محدوده آزمایشگاه به دلیل انجام

آزمون های میکروبی و شیمیایی آب و فاضلاب استاندارد ISO/IEC 17025 مستقر نموده و رئوس خط مشی و اهداف خود را به شرح زیر اعلام می دارد :

 

  1. صیانت از محیط زیست و منابع آب از طریق کنترل آلاینده ها و پیشگیری از پیامدهای زیست محیطی
  2. ارتقاء دانش نیروی انسانی و توانمند سازی کارکنان به عنوان مهمترین سرمایه شرکت
  3. راارائه خدمات بهینه الکترونیکی به طرق مختلف و ارائه در کلیه محل های ارائه خدمت با رویه یکسان
  4. ترویج فرهنگ مشارکت جهت بهبود مستمر فرایندها و اطمینان از اثر بخشی آنها در رتلاش برای فراهم نمودن محیط کار ایمن و سالم از طریق پیشگیری و کنترل خطرات و ریسکها
  5. استفاده از فناوری های بروز جهت تداوم و پیوستگی عملیات تامین و توزیع آب شرب
  6. اجرای مدیریت سبز و بهینه سازی مصرف منابع و انرژی جهت حفاظت از محیط زیست اعمال رویه حرفه ای در ارائه خدمات استاندارد آزمایشگاهی جهت ایجاد نتایج معتبر برای داده های آزمایشگاهی آب و فاضلاب

 

   مدیریت سازمان خود را متعهد به ایجاد ، بکارگیری و بهبود مستمر اثر بخشی کلیه سیستم های نوین مدیریتی و تامین منابع مورد نیاز دانسته و از کارکنان انتظار دارد تمامی توان خود را برای تحقق اهداف عالیه سازمان به کار گیرند . نماینده مدیریت نیز مسئول اطمینان از رعایت این خط مشی و وضعیت اثربخشی استقرار سیستم های مذکور و ارائه گزارش به مدیریت می باشد .

 

اهداف

  1. دست‌یابی به شاخص‌های کمی و کیفی آب در جهت ارتقاء سلامت ملی و بهداشت عمومی و  بهره‌مندی و برخورداری کلیه آحاد جامعه از خدمات آب شرب
  2. توسعه سامانه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب
  3. پیاده‌سازی نظام جامع بهره‌برداری و پایش کمی و کیفی منابع آب در بخش آب شرب و بهداشتی و اعمال استانداردها و مقررات لازم برای جلوگیری از ورود آلاینده‌ها و تخلیه فاضلاب خام به محیط‌های پذیرنده طبیعی
  4. برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های عملیاتی کاهش تلفات و آب بدون درآمد
  5. توسعه مدیریت ریسک و بحران و پدافند غیرعامل در طراحی، ساخت و بهره‌برداری از تأسیسات با رویکرد استمرار ارائه خدمات و کاهش آسیب‌پذیری سازه‌ها و تأسیسات آب و فاضلاب و پیشگیری از نقصان در کمیت و کیفیت آب شرب و پساب
  6. ارتقاء مدیریت عرضه، تقاضا و فرهنگ عمومی مصرف و طراحی و پیاده‌سازی الگوی بهین مصرف آب شرب و بهداشتی
  7. ایفای نقش اساسی در استقرار مراکز جمعیتی و صنعتی در برنامه‌های آمایش سرزمین متناسب با ظرفیت‌ها و محدودیت‌های منابع آبی
  8. برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های عملیاتی به‌منظور اصلاح، بازسازی، علاج بخشی و نوسازی تأسیسات، تجهیزات و شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب
  9. ارتقاء نظام مدیریت طرح‌ها و پروژه‌ها با تأکید بر اولویت‌بندی، تعمیم شیوه‌های اقتصاد مهندسی، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و بهره‌برداری مرحله‌ای از طرح‌ها در طول دوران ساخت و اجرا
  10. ارتقاء رضایت مشترکین و احقاق حقوق خدمت گیرندگان از طریق استقرار نظام‌های پاسخگویی به مشترکین، ارتقاء بهره‌وری، بهبود شاخصه‌ای کیفیت خدمات، توانمندسازی کارکنان و کاهش قیمت تمام‌شده خدمات
  11. تنوع‌بخشی به سامانه‌های تولید و توزیع آب شرب و بهداشتی و بهره‌گیری از آب‌های غیرمتعارف (مانند جمع‌آوری آب باران، استفاده از رطوبت هوا، ایستگاه‌های توزیع آب، آب‌شیرین‌کن‌ها، بسته‌بندی آب، سامانه‌های دو شبکه‌ای، تفکیک آب مصارف مختلف و ...)
  12. تأمین، تجهیز و تنوع‌بخشی به منابع مالی با تأکید بر منابع غیردولتی و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، متناسب با برنامه‌های توسعه  شرکت
  13. بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند در مدیریت و بهره‌برداری از شبکه توزیع
  14. ارتقاء و توسعه نظام جذب، توانمندسازی و نگهداشت منابع انسانی متناسب با نیازهای تخصصی و مدیریتی شرکت
  15. استقرار و ارتقاء نظام پایش، ارزیابی و کنترل عملکرد بر اساس برنامه استراتژیک
  16. استقرار و توسعه فناوری‌ها و روش‌های نوین در بخش، به‌ویژه در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب  و گسترش پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای
  17. ارتقاء نظام آموزش عمومی، تخصصی و مدیریتی شرکت
  18. کنترل کیفی، بازرسی فنی و تضمین کیفیت کالا، تجهیزات و خدمات مورداستفاده
  19. ارتقاء و استقرار نظام اطلاعاتی و ارزیابی عملکرد فنی، مالی، اقتصادی و اجتماعی در سطح واحدها به‌منظور تقویت نظام پایش، ارزیابی و تصمیم‌گیری
  20. استقرار و نهادینه‌سازی مدیریت دانش در راستای مستندسازی و انتقال دانش و تجارب و توسعه یادگیری
  21. بسترسازی و اجرای مقررات ملی ساختمان مرتبط با بهینه‌سازی تأسیسات و تجهیزات داخلی آب و فاضلاب واحدهای مسکونی و غیرمسکونی و نیز عملیاتی‌شدن تفکیک انشعاب آب در مجتمع‌های مسکونی

          


نگارنده:مدیر سیستم
بازدید:364 مرتبه
آخرین به روزرسانی: 1398/05/30